close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

אזרחות פורטוגלית

מערכת שורשד ניסן, תשפא17/03/2021

כיום זה אפשרי לקבל אזרחות פורטוגלית ולטייל באירופה עם אזרחות אירופאית לכל דבר. מי שזכאי לאזרחות יוכל ליהנות ממגוון היתרונות שאירופה מציעה לאזרחים בעלי דרכון פורטוגלי, להתגורר במדינה ואף לעבוד בה

תגיות:
צילום: pexels
להיות חופשי באירופה עם אזרחות פורטוגלית
כיום ישנן מדינות רבות אשר אליהן בלתי אפשרי להיכנס עם דרכון ישראלי. היות וזהו המצב, אפילו כיום, ישנה אפשרות בלתי מוגבלת להוצאת דרכון פורטוגלי ולקבל אזרחות פורטוגלית ואירופאית לכל דבר. כך, אפשר להיכנס אפילו למדינות שאינן מעוניינות בתיירים ישראלים. זהו יתרון עצום לבעלי אזרחות אירופאית.

להוציא אזרחות אירופאית נשמע דבר פשוט, אך התהליך עשוי להיות
צילום: pexels
מסובך ומלא בבירוקרטיה. בדיוק בשביל זה מתייעצים עם בעלי מקצוע שיכולים לסייע להניע את התהליך בצורה מהירה יותר, כמו עורך דין ונוטריון, אשר בלעדיהם התהליך אינו יכול להתבצע בצורה תקינה.

איך ניתן לקבל אזרחות פורטוגלית?
קודם כל, חובה לבדוק האם אתם באמת זכאים לקבל דרכון פורטוגלי ואזרחות פורטוגלית. לשם כך, ממשלת פורטוגל הקימה מאגר של שמות משפחה לצאצאי מגורשי ספרד ב-1492. בעוד שתהליך זה יכול לקחת בין שלוש לארבע שנים, ממשלת פורטוגל נוטה להקל על האזרחים הישראלים שמעוניינים באזרחות פורטוגלית ואפילו יכולה לקצר את התהליך באופן משמעותי.

בעזרת מאגר זה, ניתן להיכנס ולבדוק האם שם המשפחה שלכם אכן נמצא בין מגורשי ספרד בתקופה ההיא, בין אם זה ההורים או הסבים שלכם. בשלב השני, צריך לאסוף הוכחות וראיות לכך שאכן יש ביניכם קשר. כל תיעוד, מסמך כלשהו, תעודות - מאוד קריטיים להמשך התהליך ויכולים להועיל לכם בצורה משמעותית בהמשך.

אם הצלחתם להשיג אזרחות פורטוגלית, תוכלו בקלות להוציא דרכון פורטוגלי ולהיחשב כאזרח אירופאי שיכול להיכנס ללא כל בעיה למדינות באירופה מבלי להתחשב כלל בדרכון הישראלי. דרכון זה נחשב כדרכון ספרדי, ויכול להקנות לכם זכות למגורים, לימודים, וכל היתרונות שיש לאזרח אירופאי.

מהם היתרונות בהוצאת אזרחות פורטוגלית?
ישנם לא מעט יתרונות לאזרחות פורטוגלית ודרכון אירופאי, אך היתרון הראשון הוא כמובן מעבר חופשי בין מדינות באירופה ואפילו במדינות שאינן מקבלות אזרחים ישראלים.

בעזרת אזרחות פורטוגלית ניתן לעבור בין 28 מדינות שונות, ללא כל צורך באישורים או ויזות כלשהן. זהו יתרון עצום וחוסך הליכים בעייתיים ובירוקרטיות שונות. זהו חלום לכל מי שמעוניין לעזוב את המדינה, מסיבותיו שלו, ולעבור לגור במדינה אחרת בה יוכל גם לגדל את ילדיו.

תושבים ישראלים רבים נמשכים ליתרונות הרבים שיש במדינות אחרות, כולל אפשרויות עבודה נרחבות ומלהיבות, וגם לימודים בשכר לימוד נמוך עד סבסוד מלא. זהו יתרון עצום לעומת הלימודים בארץ שעולים לא מעט כסף והרבה סטודנטים נאלצים לעבוד קשה על מנת לממן את הלימודים.

כמה עולה להוציא אזרחות פורטוגלית?
לאחר שוידאתם כי אתם עומדים בכל תנאי הסף - אתם מעל גיל 18, בעלי לאום יהודי, אין לכם כל עבר פלילי, ואתם מוכרים כצאצאי מגורשי ספרד ופורטוגל - תוכלו לעבור לשלב הבא, העברת המסמכים, הנעת התהליך ותשלומים.

הנפקת כל המסמכים ממדינת ישראל יכולה להגיע ל-30 ש"ח למסמך ואף יותר. אלו סכומים קטנים לעומת הוצאת האזרחות והדרכון האירופאים - הגשת הבקשה הסופית לקהילה היהודית בפורטוגל, החל מ-250 יורו ועד לסכומים נוספים.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה